
Kalite Markaların Üzerinde Bulunan Logoların
Anlamını Biliyor Musunuz?
Rossmann olarak doğal, organik içerikli ve çevreye duyarlı ürünler sunuyor, kalitemize güveniyoruz. Bu nedenle her türlü test ve kontrolden geçerek aldığımız kalite belgeleri ve logolarla müşterilerimizi koruyor, ürünlerimizin kalitesinin ve güvenilirliğinin altını çiziyoruz. Rossmann Kalite Markaları'nın üzerinde bulunan logoları gelin birlikte tanıyalım.


VEGAN
Vegan logosu üzerinde bulunduğu üründe “hayvansal içerik kullanılmadığı ve üretiminin hiçbir aşamasında hayvanlar üzerinde test edilmediği” anlamına gelir.


BİO
Avrupa Birliği'nin ilgili organik tarım mevzuatına göre organik ürün tanımına giren ürünlerde kullanılır. Bu ürünlerin hammaddesini genetik olarak değiştirilmemiş, geleneksel tarım ilaçları, suni gübre ve atık su kullanılmamış ekolojik alanlardan alınan ekinler oluşturur.


BPA FREE
BPA FREE logosu, Bisfenol A olmadığını ifade eder. Naylon, PVC gibi plastik maddelerde bulunan Bisfenol A'nın gıdaya geçişi sağlığı tehdit edebilmektedir.


ALMAN ALERJİ VE ASTIM DERNEĞİ
Üzerinde bu logoyu taşıyan ürünler, astım ve alerjisi olan kişilerce tercih edilir. Alerji ve astım hastası olan çocuklar ve yetişkinler için kurulan bu organizasyon, yüzyıldan fazla bir süredir bu hastalıklarla ilgili ürünleri test edip denetlemekte ve aynı zamanda alerjik reaksiyonlara sebep olabilicek bileşenler içermeyen ürünlere ait üretimi desteklemektedir.


ÖKO TEX STANDARD
Çevreye duyarlı markaların sahip olabileceği bir belgedir. Bu belgeyi hak eden bir işletmenin çevresel kriterlerinin yanı sıra asgari sosyal standartları, güvenlik ve enerji politikaları da denetlenmektedir.


STIFTUNG WARENTEST
Tüketicilere bağımsız ve objektif görüşler sunmak amacıyla 50 yılı aşkın bir süredir çalışan tüketici koruma enstitüsüdür. Stiftung Warentest ürünlerinin seçimi bağımsız uzmanlarla, ekonomi temsilcileri ve tüketici temsilcileri ile işbirliği halinde yapılır. Enstitünün belirlediği katı kurallar çerçevesinde bağımsız test edilen ürünler onaydan ğeçtikten sonra bu logoya sahip olur.


GERİ DÖNÜŞÜM
Bu logo, bulunduğu ürüne ait ambalajın geri dönüştürülebilir malzemeden üretildiğini göstermektedir. Böylece kaynak israfının önlenmesine destek verir.


SÜRDÜRÜLEBİLİR TEMİZLİK
Sürdürülebilir temizleme Şartı'nı ifade eden bu logo, deterjan ve temizlik ürünleri için oldukça önemlidir. Bu logoya sahip ürünleri kullanan tüketiciler, kaynakların sürdürülebilir ve verimli kullanılmasına destek vermiş olur.


PEFC
Ormanların ekolojik dengesinin korunması amacıyla verilen bu logo, ekolojik, ekonomik ve sosyal olarak sürdürülebilirliği ifade eden önemli bir göstergedir. Bu logoya sahip olan ürünlerde kullanılan hammaddeler iyi yönetilen ve sürdürebilir ormanlardan elde edilmektedir.


NATRUE
Natrue, kar amacı gütmeyen Uluslar arası “doğal ve organik kozmetik” ürün standartlarını belirleyen ve denetleyen bir kuruluştur. Tüketicinin gerçek “doğal kozmetik ürünlerini tespit edebilmesinin kolaylaştırmaktadır.”
Natrue sertifikası varsa içiniz rahat olsun. Çünkü;
- %70-%95 doğal kaynaklardan elde edilir.
- Doğal ve hassas yöntemler ile işlenen içeriğe sahiptir.
- Sentetik parfüm, renklendirici ve sentetik koruyucu madde içermez.
- Petrokimyasallar, silikon ve türevlerinin içermez.
- Genetik olarak modifiye edilmiş içerik içermez. (EU Organik Ürünler Regülasyonu ((EC) No 834/2007) baz alınmıştır.)
- Hayvanlar üzerinde test edilmez.


AGROLAB
Son derece güvenilir analizler ortaya çıkaran AGROLAB, çevre, gıda ve tarım üzerinde yoğunlaşarak tüketicilere bu konuda garanti sağlar. Değerlendirmelerinde en gelişmiş teknoloji ve analizler kullanan enstitü Avrupa'da şirketler için yenilikçi ve öncü bir gruptur.


DLG
Uluslararası testleri ile Avrupa'da kalite değerlendirmesinin lideri olan DLG kalite standartlarını taşıyan ürünlere verilir. İyi hammadde seçimi ile en uygun işleme ve hazırlama süresi test kriterleri arasındadır.


ÖKO TEST
Öko Test, her yıl ortalama 3000 ürünü mercek altına alarak, ürünlerin sağlık için risk taşıyıp taşımadığını, çevreye zarar verip vermediği, fiyat-kalite dengesini inceleyen, ürün ve hizmetleri denetleyen bir sistemdir. Bu denetim sistemi 25 yıldır objektifliğini sürdürmektedir.


CE
Bu logo, üzerinde bulunduğu ürünün sağlığı tehdit etmediğinin ve çevreye zarar vermediğinin kanıtıdır. CE işareti Avrupa Birliği'nin 1985 yılındı oluşturduğu, ürünlerin Avrupa Birliği pazarında serbestçe dolaşımına olanak sağlayan işaretlemedir.


GLUTEN FREE
Bu logo, çölyak hastaları için tehlike oluşturan glutenin ürün içerisinde bulunmadığının kanıtıdır.


MAVİ MELEK
Mavi Melek Logosu, sürdürülebilir bir gelecek için, ağır metalleri ve çevreye zararlı hammaddeleri içermeyen kaliteli ürünlere verilir.


FSC
FSC, sürdürülebilir orman yönetimi için oluşturulmuş, kar amacı gütmeyen ilk Uluslararası belgelendirme kuruluşudur. Greenpeace ve IG Metall sendikasından destek alan tek kuruluş olma özelliği olan FSC logosu, satın alınan ürünün üretiminde sorumluluk bilincinde ağaç tüketildiğini garanti eder.


FAIRTRADE
Organize bir sosyal hareket ve piyasa temelli bir yaklaşım olan Fairtrade (Adil Ticaret) gelişmekte olan ülkelerin gelişmiş ülkelere ihracatında üreticilere daha fazla ücretin yanı sıra, daha yüksek sosyal ve çevresel standartlar sunulması gerektiğini savunur.


KLIMANEUTRAL
CO2 emisyonunu minimuma indirerek iklimi koruyan ürünlere verilen logodur.


EU Ecolabel
AB Eko-Etiket bir ürünün veya servisin daha az çevresel etkiye sahip olduğunu, insan sağlığı için daha az zararlı kimyasal içerdiğini ve daha sürdürülebilir olduğunu gösteren bağımsız kişilerce doğrulanan güvenilir etiket çeşididir.


ECOCERT
ECOCERT sertifikası; ürünün organik olduğunu kanıtlayan bir belgedir.