Katalog Mağazalar 0 Sepet
0 Sepet

Alışveriş Sepetim

Sepete eklediğiniz son 5 ürün listeleniyor.

Alışveriş Sepetinizde Ürün Bulunmamaktadır.

Ürün İadesi & Değişimi Nasıl Yapabilirim?

Web sitemizden almış olduğunuz ürünü kullanmadan ve ambalajı açılmamış şekilde teslim tarihinden itibaren on beş (15) gün içinde mağazalarımızdan değiştirebilir yada e-ticaret sistemi üzeriden direkt e-ticaret deposuna iade edebilirsiniz;

  • İnternet siparişleriniz ile ilgili iade taleplerinizi sitemiz üzerindeki “Hesabım / Siparişlerim / Yardım Talebi” altında yer alan formu doldurarak yapabilirsiniz. Formu eksiksiz doldurmanız ve ilgili alana fotoğraf eklemeniz müşteri ilişkileri uzmanlarımızın karar vermesini kolaylaştıracak ve böylece süreci hızlandıracaktır. 
  • İade istekleri “İnternet Müşteri İlişkileri Ekibimiz”e anında ulaşacaktır. Ekibimiz en fazla 2 iş günü içerisinde isteği yanıtlayacak ve onay verdiği takdirde iade edilmek istenen siparişi geri aldırmak için adresinize ücretsiz “UPS kargo elemanı” yönlendirecektir. Sizin UPS Kargo’yu aramanıza gerek yoktur.  
  • UPS Kargo Elemanı sizden ürünü almaya geldiğinde İrsaliye yerine geçen “Sipariş Bilgi Fişininde bulunan iade alanını doldurup imzaladığınızdan emin olunuz. Bu işlem e-ticaret yasaları gereği yapılması gereken bir prosedürdür. 
  • Ürünler, Rossmann Sipariş Bilgi Fişi (irsaliye yerine geçen)  ile birlikte, orijinal ambalajında ve zarar görmemiş şekilde iade edilmelidir. Ürün ile teslim edilen hediye ve aksesuarlar da iade ile birlikte gönderilmelidir.
  • Rossmann Müşteri İlişkileri Ekibinden onay almadan gönderilen kargolar müşterinin sorumluluğundadır. 
  • İade kargonuz Rossmann E-Ticaret Deposuna teslim edildiğinde müşterilerimiz “iade edilmek istenen ürünlerin teslimatının yapıldığına dair” SMS ile bilgilendirilecekler. Ürünlerin ambalajının açılmadığı, hediye ve tüm aksesuarlarıyla gönderildiği durumlarda; 
  • 15 günlük cayma hakkı çerçevesinde değerlendirilen ürün/ürünler doğrudan iade alınacak, satın alma işlemini yaparken kullanmış olduğunuz ödeme aracına uygun şekilde 2-10 iş günü içerisinde tarafınıza iade edilecektir. 
  • 15 günlük yasal sınırı geçen iade isteklerinde talebinizin haklı bulunması durumunda, iade edilen ürüne ilişkin ödemeler satın alma işlemini yaparken kullanmış olduğunuz ödeme aracına uygun şekilde 2-10 iş günü içerisinde tarafınıza iade edilecektir. 
  • “15 günlük cayma hakkı süresini geçen ürün iade istekleri”, sadece E-ticaret Müşteri İlişkileri Yönetimi onay verdiği takdirde yapılabilmektedir. 

  • Alıcı veya siparişi teslim alan üçüncü kişi, yukarıda belirtilen olağandışı bir durumla karşılaşmaları halinde, izleyecekleri prosedürü edestek@rossmann.com.tr adresinden  veya 0850 259 77 66 numaralı Rossmann Müşteri Hizmetlerini arayarak da öğrenebilir.

İade Formu içerisinde yer alan Cayma Hakkı Nedenleri 

  • Yanlış Ürün Seçimi
  • Renk Değişikliği
  • Yanlış Boyut Seçimi
  • Fikir Değişikliği
  • Diğer

Mağazalardan Ürün Değişimi Nasıl Yapabilirim?

Web sitemizden almış olduğunuz ürünü kullanmadan ve ambalajı açılmamış şekilde teslim tarihinden itibaren on beş (15) gün içinde tüm mağazalarımızdan değişim/parçalı değişim (faturada yer alan  tüm ürünleri yada birkısmını) yapabilirsiniz. Internet sitesi üzerinden değişim/ parçalı değişim yapılmaz, sadece iade yapılabilir. 

Mağazalarımızda değişim işlemi yapılırken, kasa ekranına fatura bilgileri “Bilgi Fişi/Sevk İrsaliyesi” üzerindeki barkod alanından otomatik olarak gelecektir. Bu nedenle mağazalarda yapılan değişim isteklerinde sipariş ile gelen “Sipariş Bilgi Fişi” (sevk irsaliyesi yerine geçen) bulundurulması zorunludur. 

Ürün değişimlerinde fatura üzerinde olan genel indirim yada kampanya şartları, ürün detayına dağıtılarak değişim işlemi yapılır. Örneğin; Fatura toplamına %30 indirim uygulanmış ise, değiştirilmek istenen ürün/ürünlerin fiyatları da satın alındığı andaki indirimli fiyatları üzerinden, yeni almak istenen ürünün tutarından düşülür. Fatura tarihinde bazı ürünlerin üzerinde görünen kampanya/indirim koşulları değişim tarihinde değişmiş olabilir. Burada Rossmann kasa sisteminde o anda tanımlanmış fiyatlar ve kampanya şartları geçerlidir. 

Özetle değişimi istenen ürünler için fiş-fatura üzerinde yer alan fiyatlar (kampanya ve indirimler yapılmış haliyle), değişim işlemiyle yeni alınacak ürünler için o andaki fiyatlar ve kampanyalar gereklidir. 

Değişim işlemi yapılırken değişime konu ürünün ederinden daha az ücrete sahip bir ürün seçilirse, aradaki fark müşteriye ödenemez (nakit/kredi kartı). Bu nedenle değişim yapılacak ürünün ederine uygun ürün seçilmesine dikkat edilmelidir.   

DİKKAT

  • Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri teslim almadan önce kargo firma yetkilisi önünde açıp kontrol ediniz. Eğer üründe herhangi bir zarar varsa kargo firmasına tutanak tutturularak ürünü teslim almayınız. Tutanak tutturmamanız durumunda, ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız.
  • Kişiselleştirilmiş ürünler iade edilemez.
  • Hediyeler aşağıda bulabileceğiniz açıklamalara göre, sevk irsaliyesiyle birlikte iade edilebilir.
  • Cayma hakkı süresi olan 15 (on beş) günlük süreden sonra iade edilmek istenen ve iade prosedürüne uygun ürünler için iade yapılırken kargo ücreti kesilecektir.
  • Bazı ürünler Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15.maddesi uyarınca cayma hakkının istinasını oluşturmaktadırlar. Rossmann.com.tr’de satılan ürünlerin büyük bölümü bu aşağıdaki nedenlerden dolayı cayma hakkından muaf olmasına rağmen rossmann.com.tr ambalajı bozulmayan ve tekrar satılabilirliğinde sorun olmayan ürünlerin hepsi için cayma hakkını kullandırmaktadır. İlgili yasa maddesi bu sözleşmenin eki olarak koyulmuştur. Tam liste için tıklayınız.

  • Cayma Hakkından Muaf Olan Ürünlere İlişkin Örnek Tanımlar: 
    • Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
    • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
    • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. 

Özellikle belirtmek isteriz ki, yukarıda da açıklandığı üzere, niteliği itibariyle kozmetik ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.

EK:1 / 6502 Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun uyarınca yayınlanan 7 Kasım 2014 tarihli ve 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği – 

15. Madde – Cayma Hakkı Kullanılamayacak Mal/Hizmetlerin tam Listesi

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.